17 maart 2022
COOL in Brussel

Iedereen wil STEM. Ouders willen het. Eindtermen vragen het. Maar wat is STEM nu eigenlijk? In deze nascholing (georganiseerd door de cel iSTEM Inkleuren, samen met de partners van het STEM-steunpunt Brussel en de Vrije Universiteit Brussel) ondersteunen we leerkrachtenteams in de ontwikkeling van STEM-projecten met de COOL voor iSTEM methodologie. Tijdens de laatste sessie wisselen de verschillende teams hun projecten uit.

17 maart 2022
Cover foto: Petar Starčević


COOL in Brussel

Iedereen wil STEM. Ouders willen het. Eindtermen vragen het. Maar wat is STEM nu eigenlijk? STEM is interdisciplinair, interactief, inclusief en geïntegreerd. Daar heb je de vele ‘i’ van iSTEM: alle componenten S, T, E en M spelen samen. Nog belangrijker wordt dan de vraag ‘Hoe breng je STEM in de klas?’.

Tijdens deze nascholing (georganiseerd door de cel iSTEM Inkleuren, samen met de partners van het STEM-steunpunt Brussel en de Vrije Universiteit Brussel) ondersteunen we leerkrachtenteams om STEM-projecten met de "COOL voor iSTEM"-methodologie te ontwikkelen. Tijdens de laatste van drie sessies wisselen de verschillende teams hun projecten uit.

De nascholing wordt georganiseerd over drie dagen:

  • Sessie 1: Donderdag 21 april 2022
  • Sessie 2: Vrijdag 6 mei 2022
  • Sessie 3: Dinsdag 31 mei 2022

Meer info en inschrijving vind je op deze pagina: Driedaagse rond STEM | Vrije Universiteit Brussel (vub.be)