Jouw partner voor STEM in het secundair onderwijs

STEM-mige PAC-MAN – ontwerp een persoonlijke gamecontroller

Uitdaging

Ontwerp een duurzame gamecontroller en beleef het speelplezier van de vroegere arcade games!

STEM-mige PAC-MAN – ontwerp een persoonlijke gamecontroller

Projectfiche

De projectfiche geeft een totaaloverzicht van de structuur van het STEM-project alsook de belangrijkste kenmerken zoals doelgroep en uitdaging. Het bevat een overzicht van alle aparte documenten binnen het project.

Project Highlight

Met dit STEM-project brengen we het vroegere gevoel van de arcades naar de klas. De centrale uitdaging is het ontwerp en in gebruik nemen van een duurzame gamecontroller met drukknoppen en een joystick. De leerlingen onderzoeken de werking van spelconsoles door een blik te werpen op de evolutie en ze

Projectdocumenten

De documenten voor dit STEM-project kan je hieronder downloaden.  
Te gebruiken onder de gebruikerslicentie: Creative Commons BY, NC, SA.

Projectkenmerken

Inkleur Model

Lees hier wat deze kenmerken betekenen.

Afwerkingsgraad

Lees hier wat dit betekent.

Al ons materiaal is gepubliceerd onder de Creative Commons license. Lees hier meer over wat dit betekent.

Aanverwante projecten

Alle STEM-projecten

Ontdek hoe iSTEM aan de slag gaat om verschillende STEM-projecten te ontwikkelen en deze te verspreiden. Je vindt er een grote variatie aan STEM-materiaal die we samen met leerkrachten hebben ontwikkeld.

logo stem voor de basis

STEMDAG 2024

Samenwerken inspireert

4 december in Brugge

Diversiteitshulp