• by:
  • June 3rd, 2021
  • Category: duurzaamheid, klimaat
SOS Klimaat!

Klimaatverandering en “fake news”

Klimaat - Duurzaamheid

SOS klimaat!

Uitdaging:
Waarom is klimaatverandering geen “fake news”: welke wetenschappelijke argumenten bevestigen het bestaan en de gevolgen van de klimaatopwarming? 


SOS klimaat! iStem


Het project SOS klimaat!

Projectfiche

De projectfiche SOS klimaat! geeft een totaaloverzicht van de structuur van het project alsook de belangrijkste kenmerken zoals doelgroep en uitdaging. Het bevat een overzicht van alle aparte documenten binnen het project.

Download de projectfiche hier.​​​​​​​

Project highlight

Dit project maakt deel uit van de volledige jaarplanning voor de basisopties STEM-x. Een kort project met focus op onderzoeken om mee te starten. Hier worden de leerlingen gestimuleerd om vragen te stellen en gaan ze dieper in op oorzaken en gevolgen van de klimaatsverandering. Inclusief evaluatie- en oriëntatietips.

Projectdocumenten

Alle documenten (o.a. handleiding leerkracht, lijst eindtermen) hebben we in één pakket gebundeld; je kan die ook apart gebruiken. Download hier het ganse pakket (zip-file).
Te gebruiken onder de gebruikerslicentie: Creative Commons BY, NC, SA. 

Projectkenmerken

Projectkenmerken SOS Klimaat! iSTEM

Lees hier wat deze kenmerken betekenen.

Afwerkingsgraad

afwerkingsgraad istem

Lees hier wat dit betekent.


Leren ontwikkelen en van elkaar leren: de leersessies

Tijdens de studiedag (i)STEM, what else - iSTEM-methodologie en uitgewerkte projecten op 23 maart 2022, is er een workshop rond dit project (ronde 3 - workshop 3.03), waarin iSTEM-coaches het project toelichten en jou praktische tips geven om met dit project aan de slag te gaan.

Alle informatie en inschrijvingen via CNO Antwerpen: 
www.uacno.be/21STM999

leersessies iSTEM
Geboeid door dit project?

In die mate dat je nog meer wilt weten over zaken als leerlingenbegeleiding of evaluatie? Of inspirerende tips of zelfs mogelijke valkuilen? Stuur een mailtje naar contact(at)istem.be en we brengen je in direct contact met de STEM-leerkracht(en) die de auteur(s) is/zijn van dit project. Verzoeken hiervoor zijn altijd van harte welkom! 

iSTEM