Propere handen
De leerlingen gaan op zoek naar het belang van handhygiëne en leren het verschil tussen virussen en bacteriën. Daarna maken ze handcrème en onderzoeken ze het effect daarvan.
De leerlingen gaan op zoek naar het belang van handhygiëne en leren het verschil tussen virussen en bacteriën. Daarna maken ze handcrème en onderzoeken ze het effect daarvan.
Dit project maakt deel uit van de volledige jaarplanning voor de basisopties STEM-x. Erg creatief en vol energie, interessante fenomenen en speciale effecten. Hier worden de handen uit de mouwen gestoken en komen veel leerkansen voor waar leerlingen later op verder kunnen bouwen. Inclusief evaluatie- en oriëntatietips.
Dit project maakt deel uit van de volledige jaarplanning voor de basisopties STEM-x. Een kort project met focus op onderzoeken om mee te starten. Hier worden de leerlingen gestimuleerd om vragen te stellen en gaan ze dieper in op oorzaken en gevolgen van de klimaatsverandering. Inclusief evaluatie- en oriëntatietips.
Tijdens deze introductiemodule voor STEM gebruiken de leerlingen de S, de T, de E en de M om hun conditie te meten.
Waarom je leerlingen, als STEM-project, eens zélf geen STEM-project laten ontwerpen voor andere leerlingen?
Maak zelf een crashbestendig autootje om een ei te beschermen en onderzoek de belangrijke variabelen.
We bouwen samen een grote kettingreactie. Hoe zotter, hoe liever! We onderzoeken dan de verschillende reacties en zorgen ervoor dat ze mooi op elkaar aansluiten. Een ideale workshop om de aparte STEM vakken te laten samenkomen!
Bijvoorbeeld onderzoek van materialen, inzicht creëren in instrumenten en materialen. Eigen aan de arbeidsmarktfinaliteit is dat leerlingen inzichten verwerven rond materialen die ze gebruiken, verbindingstechnieken,
De leerlingen bekijken alternatieve energie met een kritische blik door op onderzoek te gaan. Voor datonderzoek bouwen zij eerst een zonnewagen, die zij dan op basis van de onderzoeksresultaten kunnen optimaliseren.
Design: Nelson en Margot De Saegher